Восени 1997 року майбутні керівники компанії «ТЕРРА», уже маючи спільний досвід підприємницької діяльності в сфері поставок обладнання для тваринницьких ферм, прийняли рішення почати новий бізнес — виробництво та реалізація круп'яної продукції. Заварили, так би мовити, нову кашу.
Замовили в Києві круподерню вартістю 20 тис. доларів. Гроші позичили під 60% річних. Ризик був, але молодість і бажання мати «свою справу» перемогли.
У дворі «Агрострою»
Самі місяць монтували її в холодному ангарі колишнього «Агрострою».
2 березня 1998 р. отримана перша крупа, а 5 березня на ринках Харкова її вже було реалізовано 10 тонн.
Перша круподерня давала 5 тонн крупи на добу. Випускали ячну, перлову та пшеничну крупи. Пакували в мішки по 50 кг. На підприємстві тоді працювали 15 людей. Крупу продавали на оптові бази Харківської, Донецької та Луганської областей. У 1999 році до регіонів продажів додалися Крим, Херсонська, Київська, Житомирська та Вінницька області. Ще через рік продукція компанії «ТЕРРА» продавалася по всій Україні. Був здійснений перший експорт у Росію.
Перший час працювала лише одна лінія, яку раз у раз переналаштовували на різні види крупи. Втрачався час, обладнання додатково зношувалося, тому вирішено було для кожного виду продукції поставити окрему лінію. Увесь прибуток вкладали у виробництво, і вже в 2000 році діяли 7 ліній, а в 2001 році змонтували та запустили в експлуатацію лінію з виробництва зернових пластівців. Потрібна була пара, для чого придбали велику ємність і працювали на привізній воді.
У 2002 році введена в експлуатацію лінія фасування круп і пластівців. У тому ж році були здійснені перші поставки продукції в Литву.
Круп'яне виробництво дає відходи зерна, які традиційно реалізовувалися населенню для годівлі домашніх сільськогосподарських тварин. Компанія «ТЕРРА» швидко розвивалася та виробляла кормів усе більше, пропозиція перевищила попит. Відразу виникла ідея організувати власну тваринницьку ферму — перша була побудована в 2000-му році, потім протягом двох років — ще дві.
Усе йшло за планом. Але через рік непрофесійні дії ветеринарного лікаря призвели до того, що другий опорос народився мертвим. Два роки свинарського досвіду принесли близько 2х млн.грн. збитку. Тому цю справу згорнули та закрили. Ферми демонтували, продали обладнання, щоб не було більше спокуси повернутися в цей бізнес…
З моменту заснування компанія значно виросла територіально. Офіс — у місті, цех з виробництва пластівців — у декількох кілометрах від цеху з виробництва круп, ділянка фасування — віддалена від усіх виробництв. Керівництво компанії продовжувало планувати її подальший розвиток, адже без цього серйозного бізнесу не побудуєш — потрібно постійно рухатися вперед!
Перше обладнання з виробництва пластівців, 2001 р.
«Агрострой». Цех виробництва круп
Засновники Компанії. м. Київ, 1997 р.
Групове фото на фоні першого КамАЗ, «що застукав»
У січні 2003 року компанія придбала напівзруйновані виробничі площі не працюючої на той момент «Сільгосптехніки», а в лютому того ж року була розпочата їхня реконструкція. Будівельні роботи велися цілодобово.
Влітку 2003 року все обладнання, включаючи й фасувальну лінію, було демонтоване, перевезене та змонтоване в новому цеху.
Була побудована та запущена нова газова котельня, яка забезпечувала теплом і парою побутові приміщення та виробництво. Для забезпечення чистою водою на території підприємства була пробурена глибоководна артезіанська свердловина. Таким чином, усі підрозділи компанії були зібрані під одним дахом.
Зерноприймальне відділення, 2004 р.
Завантаження продукції на експорт у Туркменістан, 2005 р.
У 2005 році закордонний ринок збуту продукції доповнився новою країною — Туркменістаном.
У 2006 році компанія здійснила кардинальне технічне переоснащення виробництва, застаріле обладнання замінили сучасним, на той момент високотехнологічним. З'явилися нові можливості.
Були здійснені перші поставки в Ізраїль.
У цьому ж році упаковку всього асортименту продукції замінили на більш сучасну і якісну.
У 2007 році проведений ребрендинг торговельної марки «ТЕРРА». Розроблений новий знак марки (дизайнери-члени Союзу художників і Союзу дизайнерів України Михайло й Ольга Квітка).
Продукцією компанії «ТЕРРА» зацікавилася перша країна Європейського Союзу — Чехія.
Також ринок збуту був розширений за рахунок Грузії й Узбекистану.
Будівництво виробничого комплексу, 2003 р.
Цех виробництва круп, 2006 р.
Заводська лабораторія, 2003 р.
Фасувальне обладнання, 2004 р.
У рік свого десятиріччя компанія здійснила масштабне будівництво нового фасувального цеху, укомплектувавши його від фірми «Базис» сучасним фасувальним обладнанням; складу фасованої продукції, нової сучасної лабораторії, побутових приміщень, а також біокотельної.
На будівництві біокотельної, 2008 р.
Склад фасованої продукції, 2008 р.
До країн-імпортерів додалася Білорусь, США, Канада, Угорщина, Казахстан і Вірменія.
Придбана й установлена високотехнологічна лінія з дозування та фасування багатокомпонентних сумішей, починаючи від 30 грамів.
У 2010 році придбана та змонтована сучасна лінія з виробництва пластівців швидкого приготування. Технологія виробництва заснована на застосуванні попереднього зволоження зерна та його подальшого нагрівання інфрачервоними променями.
Важливими елементами в структурі підвищення якості були установка металодетекторів, що дозволяють повністю виключити металеві включення в готовій продукції, а також високоточного фотосепаратора, який «своїм оком» бачить браковані зерна та видаляє їх.
У 2010 році виробничі потужності ТОВ «ТЕРРА» дозволяли виробляти до 3000 тис. тонн круп'яної продукції та 1,5 тис. тонн пластівців на місяць. Площа виробничих приміщень становила більше 3000 м квадратних, складських – 10 000 квадратних метрів. На підприємстві працювали 250 людей.
У цьому ж році здійснений експорт продукції в Африку (Кенія).
У 2010 році придбано 3 нових автомобілі марки Mercedes-BenzActros для перевезення сировини.
У 2011 році компанія «ТЕРРА» виграла тендер на поставку круп на пивоварні заводи «CarlsbergUkraine». Більше трьох років багато сортів пива, що випускаються цими заводами, варилися з ячмінної перлової крупи ТМ «ТЕРРА».
Закордонний ринок розширився за рахунок Киргизстану, Хорватії, Німеччини та Словаччини.
Нове фасувальне обладнання від компанії «Базис», 2008 р.
Ділянка круп'яного виробництва, 2008 р.
Новий євротранспорт для перевезення зерна
Автотранспорт підприємства, 2011 р.
Восени 2013 року козаки компанії «ТЕРРА» у рамках етнофестивалю «Печенізьке поле» зварили в чавунному казані ємністю 3,7 куб. м. вівсяну кашу об’ємом 2200 літрів, установивши рекорд України та світу.
Команда кухарів –найбільша вівсяна каша у світі, 2013 р.
Козаки «ТЕРРА» варять найбільшу у світі пшоняну кашу з м'ясом і овочами «Куліш світу», 2015 р.
У 2013 – 2014 рр. на території підприємства був побудований сучасний елеваторний комплекс із зерносушильним італійським обладнанням, що працює за унікальною технологією, розробленою компанією «ТЕРРА». Суть її в тому, що зерносушарка працює не на газі та мазуті за італійським проектом, а на парі, що виробляється власною біокотельнею, під час спалювання зернового лушпиння. До речі, за 7 років роботи біокотельної, що виробляє тепло й енергію для виробничих потреб, опалення приміщень і теплиці, компанія заощадила для України більше 7млн. куб. м. газу.
Експортний потенціал компанії виріс за рахунок країн Південно-Східної Азії, Гонконгу та Таїланду, а також Ємену та Польщі.
Починаючи з 2014 року, у зв'язку з воєнними діями в Донецькій і Луганській областях і з анексією Криму, фірма втратила 25% внутрішнього ринку збуту.
При цьому географія експорту продукції неухильно розширювалася ― у 2014 році з'явилися клієнти з Панами, Швеції, Естонії, Чорногорії.
У цьому ж році був побудований тепличний комплекс. У теплиці цілий рік вирощують овочі, сертифіковані по системі «Органік Стандарт».
У 2015 році компанія придбала та ввела в експлуатацію фасувальне обладнання високоточного дозування італійського виробництва.
У рамках етнофестивалю «ТЕРРА-ФЕСТ 2015», присвяченого Дню працівників харчової промисловості, силами співробітників компанії був установлений новий рекорд України та світу. У цар-казані була зварена найбільша у світі каша «Куліш світу» (пшоняна каша з м'ясом і овочами) вагою 3000 кг, якою в рамках фестивалю були нагодовані 12 тис. чоловік.
Географія експорту продукції була розширена за рахунок Малайзії й Африканської країни Того.
У 2016 році здійснена кардинальна модернізація складу вагової продукції ― встановленні сучасні стелажні системи. У зв'язку з активним розширенням ринків збуту, підвищенням вимог клієнтів до продукції й жорсткістю конкуренції в 2016 році на підприємстві був створений відділ контролю якості.
Модернізований склад вагової продукції, 2016 р.
Нове німецьке обладнання з виробництва вівсяної крупи, 2017 р.
«ТЕРРА» почала поставки житніх пластівців для виробництва печива підприємству «Монделіс Україна», що входить у групу компаній «MondelēzInternational» ― найбільшого у світі виробника шоколадної продукції, печива та цукерок.
У 2016 році «ТЕРРА» почала брати участь у тендерних закупівлях через систему «ProZorro». Компанія ставала кількаразовим переможцем, і поставляє товари власного виробництва в державні організації,медичні й освітні установи.
Продукція ТМ «ТЕРРА» поставляється військово-морському флоту України.
Індія, Шрі-Ланка, Об'єднані Арабські Емірати, Південно-Африканська Республіка завершують третій десяток країн, у які «ТЕРРА» поставляє свою продукцію.
До 2017 року виробничі лінії «втомилися» робити вівсянку для всього світу. Усе частіше стали виникати збої в якості продукції, що випускається.
Фахівці компанії швидко відреагували на цю ситуацію, й тому того ж року була проведена повна модернізація технологічних ліній з виробництва пластівців. Технологічний парк Компанії поповнився обладнанням відомого німецького машинобудівного концерну «Streckel&Schrader» і української компанії «Оліс».
Четвертий десяток країн-імпортерів відкрили Китай, Нідерланди, Великобританія та Шотландія.
Виробництво ТОВ «ТЕРРА», 2018 р.
В інфраструктуру підприємства входять:
На заводі працюють дві сертифіковані лабораторії: для сировини та для продукції.
Асортимент продукції нараховує більше 100 найменувань. Каші, крупи та пластівці фасуються в різні види упаковки вагою від 38 грамів до 1 тонни.
Продукти компанії реалізуються на чотирьох континентах (Європа, Азія, Північна Америка, Африка).
Якості продукції ТМ «ТЕРРА» довіряють більше 100 наших партнерів в 53 країнах світу.
Але найголовніша цінність компанії «ТЕРРА» ― це люди. Сьогодні більше 400 людей трудяться в 25 підрозділах підприємства.
Зерносушарка «BONFANTI», 2018 р.
Склад вагової продукції, 2018 р.
2019 рік розпочався для компанії з придбання та монтажу обладнання для виробництва «знежиреної» кукурудзяної крупи. Географія експортного постачання розширилася за рахунок таких країн як Гвінея, Бахрейн, Маврикій, а також Болгарії та Марокко.
Кольоровий фотосепаратор MEYER
В рамках удосконалення виробничого процесу влітку 2020 року було придбано та встановлено стрічковий транспортер, а також здійснено монтаж ковшового елеватора норії для транспортування продукції з вівсяних ліній на лінію «Старт».
Компанія ТЕРРА завжди дбає про якість продукції, для чого щорічно оновлюється та закуповується інноваційне сучасне обладнання. У 2020 р. придбано та змонтовано кольоровий фотосепаратор MEYER. Один раз, пройшовши через апарат, крупа очищається до показника 99,9 % чистоти. Цього ж року укладено контракти на постачання продукції до Нової Зеландії, Туреччини, Алжиру та Єгипту.
У 2021 році на підприємстві встановлено високопродуктивний фасувально-пакувальний верстат напівавтомат. Також придбано машини для шліфування гороху та повітряний сепаратор, призначений для поділу продуктів лущення круп'яних культур та очищення зерна від аеродинамічних легких домішок.
Цього ж року автопарк підприємства було суттєво оновлено: закуплено 4 автомобілі МАН та 3 напівпричепи.
Восени 2021 року компанія ТЕРРА вкотре встановила рекорд України та світу. У рамках етно-фестивалю «Олексіївська Фортеця» у фірмовому чавунному казані було зварено органічну безглютенову кукурудзяну кашу з гарбузом та родзинками об'ємом 2500 літрів. Метою встановлення рекорду є популяризація виробництва органічної продукції в Україні та підтримка Реформи шкільного харчування та здорового способу життя.
Ринок збуту розширено за рахунок Японії, Бельгії, Бразилії та Венесуели.
Фестиваль «Олексіївська Фортеця». Приготування рекордної каші, 2021 р.
Фестиваль «Олексіївська Фортеця». Фіксація рекорду та вручення диплома, 2021 р.